پژوهشی در کتاب أشعیا
نویسندگان
چکیده
مقاله حاضر با هدف آشنایی باشخصیت أشعیای نبی و تعالیم او نوشته شده است. در مقدمه به اوضاع سیاسی ، اجتماعی و دینی بنی إسرائیل در سرزمین کنعان اشاره می شود. سپس با استناد به کتاب أشعیا به عنوان کهن ترین سند تاریخی، تعالیم مربوط به سه شخصیت تاریخی در ادوارمختلف استخراج و بررسی گردیده ودر خاتمه تشابه این تعالیم با آموزه های مسیحیت بیان شده است.
منابع مشابه
پژوهشی در رابطه کلام و کتاب خداوند در حکمت صدرائی
ملاصدرا با این تلقی که کلام: انشاء چیزی است که بر ضمیر و نهان متکلم دلالت میکند، اظهار میدارد که کلام الهی شامل موجودات و افعال خداوند میشود؛ پس اطلاق کلمه و کلام برجهان آفرینش صحیح است و خداوند هم به این اعتبار متکلم است. صدرالمتالهین، مراتب سهگانه کلام الهی را تبیین و بر این نظر است که کلام اعلی، عالم امر؛ کلام اوسط، عالم نفس و کلام نازل، عالم تشریع است. از نظرگاه صدرایی، اما میتوان هر ک...
متن کاملبررسی و نقد کتاب پژوهشی در هزار توی رمان نو
این کتاب دنبالة اثری است که مؤلف آن را با عنوان از رمان تا ضد رمان منتشر کرده و مبنای هر دو اثر هم مقالهای که سالها پیش منتشر کرده بوده است. موضوع اصلی کتاب جدید رمان نو در فرانسه و نیز نویسندگان رمان نو و آثارشان است. تعداد این نویسندگان زیاد نیست، ولیکن ما در ایران آنها را از طریق ترجمة آثارشان میشناسیم و به همین خاطر موضوع رمان نو هم شناختهشده است. بهعلاوه، مؤلف در مقدمه گفته که مخاطب...
متن کاملجامعه ایران در مقالههای علمی- پژوهشی علوم اجتماعی (معرفی کتاب)
فاصله بین سازمانهای اجرایی و نظام دانشگاهی کشور در چند سال اخیر، مَحمل بحث فراوان بوده است. تفکر نظری دانشگاهی و کاربرد آن در حوزه عمل نهادهای اجرایی کشور دو روی یک سکه هستند که درکنار هم معنا مییابند و موجب رشد و شکوفایی کشور میشوند. در سالهای اخیر، شاهد این گلایه نظام دانشگاهی از نظام اجرایی کشور بودهایم که نظام اجرایی کمتر به توصیهها و یافتههای علمی در عمل اهمیت میدهد و از طرف دیگر ...
متن کاملپژوهشی در رابطه کلام و کتاب خداوند در حکمت صدرائی
ملاصدرا با این تلقی که کلام: انشاء چیزی است که بر ضمیر و نهان متکلم دلالت می کند، اظهار می دارد که کلام الهی شامل موجودات و افعال خداوند می شود؛ پس اطلاق کلمه و کلام برجهان آفرینش صحیح است و خداوند هم به این اعتبار متکلم است. صدرالمتالهین، مراتب سه گانه کلام الهی را تبیین و بر این نظر است که کلام اعلی، عالم امر؛ کلام اوسط، عالم نفس و کلام نازل، عالم تشریع است. از نظرگاه صدرایی، اما می توان هر ک...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
عنوان ژورنال:
دراسات فی العلوم الانسانیهجلد ۱۷، شماره ۳، صفحات ۵۹-۶۹
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023